Klopt die rekening ook met het werkelijke bedrag, inclusief de juiste klantgegevens (jouw naam of klantnummer)? En klopt het rekeningnummer?dan kan er toch geen gedetailleerde rekening bij zitten?
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
V
Verwijderd 140923
Gast
Ik durf 'm nou niet meer open te doen, dus dat weer ik niet.En klopt het rekeningnummer?
Het bedrag klopt op enkele centen na.
Of het kan heel onschuldig een administratieve fout zijn. Tegenwoordig moet je best wel opletten, maar ook niet altijd van het ergste uitgaan. Daarom gewoon altijd even checken, Als je gewoon je rekening via internetbankieren opent dan kun je in je afschriften het bedrag zien en als je de rekening eerder digitaal had ontvangen, dan kun je die ook gewoon in je bewaarde documenten inzien. En zelfs dan kunnen ze nog steeds niets met je bankrekening. Ik bewaar dergelijke dingen ook altijd in aparte folders zodat ik altijd alles kan controleren, inclusief de gegevens van dat bedrijf inclusief hun rekeningnummer.Het is wel eng, ik krijg ook wel eens mails maar dan altijd met dingen die niet kloppen. Het is raar als je een bijna kloppende betaling moet doen voor iets wat je ook moest betalen.
Dan zijn ze misschien daar ingebroken op het systeem...
Dan nog open je verder niets in die e-mails maar bekijkt gewoon.
Klopt die rekening ook met het werkelijke bedrag, inclusief de juiste klantgegevens (jouw naam of klantnummer)? En klopt het rekeningnummdan kan er toch geen gedetailleerde rekening bij zitten?
Sommige betalingen zijn meer standaard dan we denken - of het is toevallig gelijk.... ze schijnen duizenden mails te versturen (en dat kan automatisch) en als er dan één of twee zijn die ''erin trappen''...Het is wel eng, ik krijg ook wel eens mails maar dan altijd met dingen die niet kloppen. Het is raar als je een bijna kloppende betaling moet doen voor iets wat je ook moest betalen.
Dan zijn ze misschien daar ingebroken op het systeem...
Net als met die chantage mails...die heb ik ook gekregen.....nu heb ik geen webcam standaard op mijn computer (die zet ik erop als ik ga zoomen of zo)......maar er zijn zat mensen met een standaard webcam....en dan stellen ze in die mail dat ze je hebben gezien dat je porno keek en zat te masturberen....... en als je nu - ik meen- 1500 euro of soms ook bitcoins overmaakt.....dan zullen ze het filmpje niet naar al je contacten sturen......
Nou echt...... je zult maar ''een kwaad geweten'' hebben........ het is iets dat je in de totale privacy van je huis doet......er zullen vast (een hoop) mensen zijn die dat doen......... en je zult dat maar net de afgelopen dagen gedaan hebben........
Ik moest zelf alleen maar lachen....ik heb geen webcam en verdere escapades kon ik me ook zo één twee drie niet herinneren , maar ik kan me voorstellen dat je je maag naar je voeten voelt zakken, als je wel enthousiast bezig was geweest........
Is het een standaard abonnements bedrag? Bij mij was dat zo namelijk.Ik durf 'm nou niet meer open te doen, dus dat weer ik niet.En klopt het rekeningnummer?
Het bedrag klopt op enkele centen na.
V
Verwijderd 140923
Gast
Dat is nu juist niet waar, Pendel. Er zijn zelfs gevallen bekend dat mensen ergens op klikken en dat ze dan samen met jou je bankgegevens bekijken en het bedrag één of twee nullen verhogen. Dus ik heb mijn bank nog niet geopend totdat ik absoluut zeker weet dat het veilig is.Als je gewoon je rekening via internetbankieren opent dan kun je in je afschriften het bedrag zien en als je de rekening eerder digitaal had ontvangen, dan kun je die ook gewoon in je bewaarde documenten inzien. En zelfs dan kunnen ze nog steeds niets met je bankrekening
Nee, nee, het was een echt rekening, een hoge rekening, meestal bestel ik maar voor de helft van de prijs.Is het een standaard abonnements bedrag? Bij mij was dat zo namelijk.
Het is bijna 9 uur, dan kan ik dat bedrijf bellen.
V
Verwijderd 140923
Gast
Het was geen valse email Het was een misverstand.
* diepe zucht - van opluchting........ gelukkig maar......Het was geen valse email Het was een misverstand.
V
Verwijderd 140923
Gast
En nu kan ik mijn computerman niet betalen, want de ING wil eerst mijn telefoonnummer en als ik dat dan geef zeggen ze dat het een vals telefoonnummer is. Blubbb. Ik ga naar een andere bank. Ik ben die hele ING zo zat.
Ik ben korte tijd bij ING geweest, maar vond de klantenservice daar zo belabberd dat ik al na redelijk korte tijd ben overgestapt naar een andere bank. Bij die andere banken is het hele proces al anders dan bij ING. Die kenden ook in het verleden geen kascheques of niet gekoppelde spaarrekeningen waardoor je eerst naar je dagrekening moest storten om het vervolgens pas daarna op te kunnen nemen. Bij ING vond ik altijd al het hele proces erg gecompliceerd. Bij de andere banken heb ik wat dat betreft nooit problemen gehad.
V
Verwijderd 140923
Gast
Een poosje terug sloeg de Geldmaat op tilt. Ik had er geen geld uit gekregen, maar er was wel 100euro afgetrokken.
Ik moest eerst drie dgn wachten, om te zien of het "vanzelf" teruggestort zou worden, dan pas kon ik opnieuw bellen. Ik belde dus opnieuw, het zou onderzocht worden en het onderzoek wees uit dat alles correct verlopen was. als ik het met die beslissing niet eens was, dan moest ik binnen zes weken een brief sturen. Een brief, geen email. Om die brief te sturen moest ik eerst mijn printer laten maken. Maar goed, die brief is verstuurd en nu wacht ik dus op antwoord.
Nou denk ik dat het wel goed komt, want ik kan mijzelf goed en helder uitdrukken op papier en ik had nog steeds gewoon te eten.
Maar stel je nou eens voor dat dat niet zo was, dat is toch niet netjes van die gasten.
Het is ook misbruik van macht dat ik niet bij mijn eigen geld kan voordat ik mijn telefoonnummer gegeven heb.
Welke bank heb jij genomen Pendel en waarom is die beter?
Ik moest eerst drie dgn wachten, om te zien of het "vanzelf" teruggestort zou worden, dan pas kon ik opnieuw bellen. Ik belde dus opnieuw, het zou onderzocht worden en het onderzoek wees uit dat alles correct verlopen was. als ik het met die beslissing niet eens was, dan moest ik binnen zes weken een brief sturen. Een brief, geen email. Om die brief te sturen moest ik eerst mijn printer laten maken. Maar goed, die brief is verstuurd en nu wacht ik dus op antwoord.
Nou denk ik dat het wel goed komt, want ik kan mijzelf goed en helder uitdrukken op papier en ik had nog steeds gewoon te eten.
Maar stel je nou eens voor dat dat niet zo was, dat is toch niet netjes van die gasten.
Het is ook misbruik van macht dat ik niet bij mijn eigen geld kan voordat ik mijn telefoonnummer gegeven heb.
Welke bank heb jij genomen Pendel en waarom is die beter?
Ik was voor mijn echtscheiding bij de ABN AMRO en was nog steeds goed, maar ben er vanwege echtscheiding weggegaan. Nu ben ik bij de Rabobank. Ik heb met beide banken zelf nooit problemen gehad. Eerder zelfs medewerking tijdens de echtscheiding.
Het verschil met de ING (weet niet of dit nog steeds zo is) is dat je alle rekeningen direct kunt beheren, persoonlijk en bij internetbankieren en dit kon bij ING niet. Je kunt gewoon heen en weer boeken en bij de eigen rekeningen vindt dit binnen een minuut plaats en is het zichtbaar in je overzicht.
Het verschil met de ING (weet niet of dit nog steeds zo is) is dat je alle rekeningen direct kunt beheren, persoonlijk en bij internetbankieren en dit kon bij ING niet. Je kunt gewoon heen en weer boeken en bij de eigen rekeningen vindt dit binnen een minuut plaats en is het zichtbaar in je overzicht.
ik snap wel wat je bedoelt, maar jammer genoeg zijn er ook mensen die misbruik maken van situaties......de bank kan niet aan iemand zijn/haar neus zien of het wel klopt of niet wat iemand beweert.....maar het is inderdaad wel heel zuur.Een poosje terug sloeg de Geldmaat op tilt. Ik had er geen geld uit gekregen, maar er was wel 100euro afgetrokken.
Ik moest eerst drie dgn wachten, om te zien of het "vanzelf" teruggestort zou worden, dan pas kon ik opnieuw bellen. Ik belde dus opnieuw, het zou onderzocht worden en het onderzoek wees uit dat alles correct verlopen was. als ik het met die beslissing niet eens was, dan moest ik binnen zes weken een brief sturen. Een brief, geen email. Om die brief te sturen moest ik eerst mijn printer laten maken. Maar goed, die brief is verstuurd en nu wacht ik dus op antwoord.
Nou denk ik dat het wel goed komt, want ik kan mijzelf goed en helder uitdrukken op papier en ik had nog steeds gewoon te eten.
Maar stel je nou eens voor dat dat niet zo was, dat is toch niet netjes van die gasten.
Het is ook misbruik van macht dat ik niet bij mijn eigen geld kan voordat ik mijn telefoonnummer gegeven heb.
Welke bank heb jij genomen Pendel en waarom is die beter?
Ik zelf zit al jaren bij de ING en dat bevalt me eigenlijk prima.........ik moest 2 weken terug ook mijn telefoonnummer bevestigen.... en dat ging prima en ging erom dat ik bevestigde dat dit mijn nummer was, i.v.m. de veiligheid, en in het geval de app een keer blokkeert.... en andere veiligheidsprotocollen.
Ik zou het juist doodeng vinden als ik wel met een nummer waarvan zij zeggen het niet te kennen of herkennen wel geld zou kunnen krijgen... het is niet altijd even makkelijk, maar het gaat uiteindelijk wel om de veiligheid van mijn rekening.
dat is bij de ING ook zo..... spaarrekening naar lopende en andersom... ik kan van alles zelf regelen en het is zo gebeurt....alle rekeningen direct kunt beheren, persoonlijk en bij internetbankieren en dit kon bij ING niet. Je kunt gewoon heen en weer boeken en bij de eigen rekeningen vindt dit binnen een minuut plaats en is het zichtbaar in je overzicht.
Op zich zit er daar niet veel verschil in als bij de Rabobank.
Het is wel allemaal een stuk makkelijker geworden sinds ik de app gebruik van beide......kun je ook rekeningen betalen via QR code (maar goed, dan is het nog steeds wel goed opletten - vanmiddag bijna teveel betaald, met QR code... ik had een vinkje in de rekening moeten weghalen... en alleen het vinkje aangeven dat ik wilde betalen....gelukkig vragen ze eerst voordat het direct al betaald is .
Ik ben al een tijdje bij de ING weg en toen kon je nog niet alles los van elkaar regelen terwijl dit bij de andere banken wel kon. Het was nog in de postkantoor tijd terwijl het nu een echte bank is. In die tijd maakten ze ook nog geen gebruik van aparte ruimten voor cliënten en gebeurde alles aan de balie, open en bloot en ik hou niet van dat open indiscrete gedoe. Ook dat was voor mij toen een reden om op te stappen. Tijdens mijn echtscheiding heb ik ook nog een tijdje gebruik gemaakt van ING maar voor mijn gevoel was er nog steeds niet veel veranderd in vergelijking met de andere bank waar ik daarvoor was.
dat is bij de ING ook zo..... spaarrekening naar lopende en andersom... ik kan van alles zelf regelen en het is zo gebeurt....alle rekeningen direct kunt beheren, persoonlijk en bij internetbankieren en dit kon bij ING niet. Je kunt gewoon heen en weer boeken en bij de eigen rekeningen vindt dit binnen een minuut plaats en is het zichtbaar in je overzicht.
Op zich zit er daar niet veel verschil in als bij de Rabobank.
Het is wel allemaal een stuk makkelijker geworden sinds ik de app gebruik van beide......kun je ook rekeningen betalen via QR code (maar goed, dan is het nog steeds wel goed opletten - vanmiddag bijna teveel betaald, met QR code... ik had een vinkje in de rekening moeten weghalen... en alleen het vinkje aangeven dat ik wilde betalen....gelukkig vragen ze eerst voordat het direct al betaald is .
Er is in een aantal jaren heel veel veranderd, wat het gemakkelijker maakt. Bij de andere banken had je een veiligheidscode als je eens belde en niet je telefoonnummer. Vind ik ook een verschil.
Met de app gebruik je ook een code en via computer gebruikersnaam, wachtwoord en dan moet je via app inloggen...via app code en dan ben je in je eigen beveiligde omgeving.Ik ben al een tijdje bij de ING weg en toen kon je nog niet alles los van elkaar regelen terwijl dit bij de andere banken wel kon. Het was nog in de postkantoor tijd terwijl het nu een echte bank is. In die tijd maakten ze ook nog geen gebruik van aparte ruimten voor cliënten en gebeurde alles aan de balie, open en bloot en ik hou niet van dat open indiscrete gedoe. Ook dat was voor mij toen een reden om op te stappen. Tijdens mijn echtscheiding heb ik ook nog een tijdje gebruik gemaakt van ING maar voor mijn gevoel was er nog steeds niet veel veranderd in vergelijking met de andere bank waar ik daarvoor was.
dat is bij de ING ook zo..... spaarrekening naar lopende en andersom... ik kan van alles zelf regelen en het is zo gebeurt....alle rekeningen direct kunt beheren, persoonlijk en bij internetbankieren en dit kon bij ING niet. Je kunt gewoon heen en weer boeken en bij de eigen rekeningen vindt dit binnen een minuut plaats en is het zichtbaar in je overzicht.
Op zich zit er daar niet veel verschil in als bij de Rabobank.
Het is wel allemaal een stuk makkelijker geworden sinds ik de app gebruik van beide......kun je ook rekeningen betalen via QR code (maar goed, dan is het nog steeds wel goed opletten - vanmiddag bijna teveel betaald, met QR code... ik had een vinkje in de rekening moeten weghalen... en alleen het vinkje aangeven dat ik wilde betalen....gelukkig vragen ze eerst voordat het direct al betaald is .
Er is in een aantal jaren heel veel veranderd, wat het gemakkelijker maakt. Bij de andere banken had je een veiligheidscode als je eens belde en niet je telefoonnummer. Vind ik ook een verschil.
Dus als ik alleen wat wil bekijken doe ik vaak alleen de app . En wil ik uitgebreider wat doen vind ik via computer makkelijker